7 zile in Barcelona si nici o pagina citita

Bine v-am regasit! Am scris acest post, un pic ,,out of topic”, deoarece am invatat atat de multe lucruri si am avut atatea experiente pe care vreau sa le impartasesc.

In saptamana precedenta, am vizitat frumoasa Barcelona. Am stat intr-un apartament de langa celebra Sagrada Familia, care, dupa specificul locului, a fost destul de micut si ingust (pozele de pe internet aratand contrariul, deci felicitari fotografului), dar cochet. Am calatorit foarte mult, va spun sincer, cu metroul. Eu, adolescenta de Alba –Iulia, care n-am calatorit pana acum cu acest mijloc, am invatat toate liniile de metrou si cred ca le stiu mai bine decat unii riverani. Ce mi-a placut mult, a fost diversitatea oamenilor, care pe mine personal ma fascineaza (apropo de diversitate, am vazut si-un soricel, si-un gandacel mare cat un soricel).

Orasul e unul superb din punct de vedere turistic, arhitectura cu care Gaudi l-a inzestrat fiind unica. Am vizitat foarte mult (de aceea nu am apucat sa citesc nici macar o pagina din cartea pe care imi propusesem sa o termin), am vazut mare parte din punctele de interes si am ramas extraordinar de placut impresionata (bineinteles ca o sa va arat niste poze :D). Ma tot gandesc ce mi-a placut cel mai mult si nu prea reusesc sa ma decid.

Dupa cum stim, unii cetateni ai nostri, plecati peste hotare, au din cand in cand obiceiul de a ne pata reputatia. Vreau sa va spun ca am avut parte de cateva mici incidente usor discriminatorii care mi-au ranit mandria de roman, dar vreau sa evidentiez ca la fiecare pas am gasit oameni imbracati in haine cu elemente din portul nostru popular (am vazut chiar si un Nigerian imbracta in ie!!!). Sper ca toti cei care au prejudecati  sa descopere cat de frumoasa e Romania si ce valori avem.

Un alt lucru pe care vreau sa v-il povestesc este cum am invatat sa negociez. Majoritatea magazinelor de suveniruri sunt detinute de pakistanezi, care adesea afiseaza preturi foarte mari. Eu, care nu m-as fi vazut a face asa ceva vreodata, ma targuiam cu ei pentru fiece lucru- deja mi se parea amuzant.

O clipa de soc am avut (fiind neobisnuita cu asa ceva) in momentul in care, iesind dintr-o gura de metrou, am vazut strazile pline. M-am gandit- ,,Super, o fi vreun concert de care n-am auzit!”. Ca mai apoi sa vad in fata ochilor un travestit prea putin imbracat si  tiruri cu remorci dezvelite pline de steaguri curcubeice si oameni tipand si dansand. Pentru mine a fost…amuzant, sa zic asa, dar draga mea mama ma tinea strans de mana si ma tragea mai spre ea de fiecare data cand vreun cuplu putin ametit se apropia prea tare.

Experiente am mai avut, dar ma prea lungesc si am sa va arat niste obiective turistice superbe…Enjoy! 😀

Sagrada Familia-ambitioasa catedrala a lui Antonio Gaudi, inca intr-un amplu proiect de constructii

IMG_0106IMG_0122

IMG_0176 copy

IMG_0143

Parcul Guell (in varful preferintelor mele, un loc superb din care am plecat cu greu)

IMG_0929  IMG_0936 IMG_0998IMG_1037IMG_1046

Cosmo Caixa (Casa Stiintei)-un loc fantastic pentru aceia care sunt fascinati de stiinta

IMG_0505 IMG_0515 IMG_0536Casa Batllo

11426656_863942133642760_594981814_n IMG_0821 IMG_0835 IMG_0879

La Pedrera (inspiratia pentru celebrul film ,,Razboiul Stelelor”)

IMG_0691 IMG_0699 - Copy

IMG_0692

Montserrat si Manastirea sa benedictina (1025)-unde am ascultat o parte din slujba pentru sarbatoarea Sfintiilor Petru si Pavel

IMG_1333IMG_1303IMG_1354

IMG_1375

IMG_1377

IMG_1373   <–Madonna neagra

Catedrala Santa Maria del Mar

Palatul Guell

La Rambla (artera pietonala plina de magazine…si de hoti de buzunare)

Muzeul de Arta Contemporana

Placa del Rei (piata medievala foarte bine conservata)

Muntele Tibidabo (de unde puteti vedea cea mai frumoasa panorama a Barcelonei)

Muzeul National de Arta Catalana (colectie de arta medievala)

Montjuic

Fantana Magica-un superb spectacol de apa, culoare si muzica la caderea serii

                                                                                                          ~Cautatoarea de carti~

2 comentarii

Lasă un răspuns

